Novou službu občanům zřídili jak v Bystřici nad Pernštejnem, tak i v Novém Městě na Moravě. Nespokojenci už nemusí se svými podněty složitě vyhledávat úředníka, který je vyslechne, ale mohou je zcela jednoduše doručit přímo na radnici.
V Novém Městě na Moravě je pro tyto případy umístěna ve vestibulu radnice schránka, do které mohou občané házet své písemné připomínky. „Pan tajemník, pan místostarosta a já budeme prvními čitateli těchto podnětů a budeme je podle jejich obsahu postupovat dále. V každém případě nebudou smeteny ze stolu, ale budeme se jimi dále zabývat,“ slibuje starostka města Zdeňka Marková.
Zcela jiný způsob zvolili v Bystřici nad Pernštejnem. Na telefonním čísle 739 639 323 budou přijímány SMS a MMS zprávy se všemi nešvary a problémy, které bystřické obyvatele trápí. „Když se někomu nebude něco líbit, tak bude mít možnost se takto na nás obrátit. Telefonní číslo je napojeno přímo na můj počítač, takže budeme moci pružně reagovat,“ informuje starosta Bystřice nad Pernštejnem Karel Pačiska. Telefonní číslo je k dispozici pouze na zasílání textových a obrazových zpráv, telefonické hovory tu nejsou možné.
Zda a jak se nové služby pro občany osvědčí a kterou z nich budou občané využívat raději a častěji, to se dozvíme během pár dnů. Jisté je, že jde o další snahu bližšího kontaktu radnice s občany. A bude záležet jen na obyvatelích měst a místních částí, jestli tuto nabídku využijí.