Město sjednocuje logo

Město sjednocuje logo

Nejednotnost v označení novoměstských institucí a zařízení vedla radnici k rozhodnému kroku. Podle starosty Michala Šmardy je nutné dát všem organizacím, písemnostem i propagačním materiálům jednotný kabát.

„Rozhodli jsme se vypracovat nový jednotný vizuální styl města, který bychom rádi rozšířili i v rámci mikroregionu,“ sdělil starosta.

Každá novoměstská instituce měla doteď svou vlastní značku, kterou používala při korespondenci i v rámci vlastní propagace. Své vlastní logo měla mateřská škola, jiné dům dětí i mládeže, naprosto odlišným způsobem se prezentovala základní škola, kulturní dům, Horácké muzeum i další instituce. „Takto se chovají lidé, kteří mají spoustu peněz a kteří nepotřebují jednotnou identitu, tvrdí Michal Šmarda.

 

 

 

 

 

 


A hned vzápětí na názorném příkladu ukazuje chování lidí, kteří podle jeho slov nemají peněz nazbyt. „První logo je z roku 1886, poslední z roku 2009. Není problém, aby každý v průběhu těch sto padesáti let poznal, že jde o jednu firmu,“ představuje starosta logo Coca–Coly a dodává: „Pokud by tato firma měla peněz nazbyt, tak se to od zítřka bude jmenovat třeba Afro-Limo.

Nové Město na Moravě se tedy vydává po stopách slavného výrobce nealkoholických nápojů a pokouší se o jednotný vizuální styl. Slibuje si od toho nejen určité úspory, ale také to, že všechny jeho orgány, instituce a zařízení budou navenek působit jednotným dojmem. A stejný kabát by měl mít i celý mikroregion.

„Chceme propagovat mikroregion Novoměstsko jako jednotný celek. Potřebujeme prostě jednotný vizuální styl. Konzultovali jsme to na schůzi mikroregionu a i ostatní obce na to reagovaly pozitivně, “ vysvětluje Michal Šmarda.

Nové logo by mělo mít podobu vlnovky, která se barevně mění podle toho, jestli se jedná o zimní sporty, letní sporty nebo městské záležitosti. Vlnovka by měla být v barevném obdélníku nad znakem města či obce. Pod ním je pak písemné označení obce mikroregionu Novoměstsko či konkrétní instituce. „Necháváme určitou volnost v tom, že lze použít červenou i šedou variantu. Nicméně všechny městské organizace by se do budoucna měly prezentovat takto, aby bylo na první pohled jasné, kam patří,“ tvrdí starosta.