Protože jsem se na své cestě za reportáží dostala na letiště v Poličce, nedalo mi to, abych se nezeptala na jeho historii a současnost. Průvodce mi dělal pan Jan Remza, který zde do konce září vykonával funkci vedoucího letového provozu. V současné době už je zde pouze jako létající pilot.
Letiště se nachází dva kilometry severně od Poličky v nadmořské výšce 600 metrů nad mořem. Aeroklub Polička zde provozuje leteckou školu s oprávněním pro bezmotorová letadla. Nedá se říct, že by letiště bylo amatérské. Není sice řízeno profesionálně, ale na všechny funkce, ať už je to výcvikový instruktor, technik údržby letu nebo pilot musí členové získat oprávnění a to řádným výcvikem a školením. Hlavní činnost na letišti je o víkendech a o svátcích, studující využívají prázdnin. Když je opravdu dobré přeletové počasí a dá se letět i ve všední den, nezbývá nic jiného, než si vzít u zaměstnavatele dovolenou. Veškerou činnost si hradí členové ze svých prostředků. Občas se jim podaří dostat nějaký dotační příspěvek od města, kraje nebo státu. V loňském roce to byla dotace z Ministerstva školství, tělovýchovy a mládeže, kterou použili na výstavbu nového hangáru.
První zmínky o aeroklubu v Poličce jsou z roku 1934 a v té době jeho činnost probíhala na svazích u Telecího a městečka Bystré. V období druhé světové války zde byl celý provoz umrtven. V poválečném období začala být činnost aeroklubu provozována na stávajícím letišti, ale byla mírně utlumena vybudováním vojenského záložního letiště, na kterém cvičili vojska naše i Varšavské smlouvy, hlavně letectvo bývalého Sovětského Svazu.V tu dobu zde byl aeroklub víceméně trpěn, i když se jeho členové o letiště starali aby bylo provozuschopné.V této době se také na letišti nesmělo nic stavět,, musela zde být holá letištní plocha pro případ napadení některého základního letiště tehdejší Československé lidové armády. To by se pak přestěhovalo na záložní letiště do Poličky
Po roce 1989 začala etapa přestavby a v současnosti jsou všechny pozemky letištní plochy majetkem aeroklubu, stejně jako pozemky pod budovami i budovy samotné.
Letiště je dnes veřejným vnitrostátním letištěm, to znamená, že sem může ze zahraničí přiletět letadlo po celním a pasovém odbavení na některém mezinárodním letišti. Členové klubu jsou schopni zajistit veškeré odbavení jako je navedení letadla na přistání a zabezpečení na zemi.
Aeroklub vlastní dva dvoumístné kluzáky L 13, jeden vlastní kluzák a jeden pronajatý od aeroklubu Nové Město nad Metují a od jara letošního roku také vysocevýkonný větroň. Jsou pouze jeho provozovatelem, vlastníkem je několik členů aeroklubu. Mezi jejich majetek patří také motorový kluzák L 13 SE Vivat. Samozřejmě na každém plachtařském letišti musí být vlečný letoun, v tomto případě je to Z 326, který je sice již po několikáté generální opravě, ale pořád spolehlivě slouží.
Základna aeroklubu k dnešnímu datu čítá necelých šedesát členů, z nichž třicet dva je létající a to včetně žáků, kteří jsou ve výcviku.
Pokud by měl někdo z vás zájem letiště v Poličce navštívit, neváhejte a vypravte se tam, určitě nebudete litovat.