Přestože se počasí uklidnilo, nechumelí, ani nefouká silný vítr, mají silničáři pořád plné ruce práce. Jde především o odstraňování následků z minulých dnů, kdy byly silnice na některých místech Vysočiny zaváty sněhem, který silný mráz následně proměnil v ledový krunýř.
Nejkomplikovanější region z hlediska zimní údržby je a vždy bylo Žďársko. Je to hlavně proto, že sever zmíněného regionu má téměř horský charakter. Řidiči tady projíždí úzkými a klikatými silnicemi v nadmořské výšce kolem osmi set metrů. To se odráží ve větším výskytu sněhu a fouká zde také silný vítr, který často velmi komplikuje situaci. Jedním z problémů je také to, že velká část Žďárska je součástí Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy, a proto se silnice nesmí solit, mohou být udržovány pouze posypem a prohrnováním. Sníh pak leží na silnicích velmi dlouho a často se v uježděném sněhu tvoří koleje, které dělají velké problémy řidičům.
Ne menším problémem je také šířka silnic na zimní Vysočině. Pokud trvá silné sněžení a navíc se připojí i vítr, jsou komunikace pouze prohrnovány a posypávány. V minulých dnech si mohli obyvatelé často všimnout silničářů, kteří se snaží o rozšiřování zúžených cest frézováním. Byla to záslužná činnost, vždyť některé z menších silniček už byly tak úzké, že se na nich dvě auta nevyhnula. Na jiných komunikacích tím byl vyřešen problém vyjetých kolejí.
Na Vysočině se musíme zřejmě smířit s tím, že na údržbu menších komunikací budeme déle čekat. Pokud však počasí bude v příštích dnech ustálené, budou vozovky poměrně dobře sjízdné.