Na Vysočině vzniknou nová dopravní hřiště

Na Vysočině vzniknou nová dopravní hřiště

Dopravní hřiště vznikala hlavně v sedmdesátých letech. Měla pomáhat dětem v zorientování při dopravních situacích (a snad i plnila svůj účel). I když si to moc neuvědomujeme, děti jsou v podstatě odmalička také účastníky dopravního provozu.

Při cestě ze školy nebo do školy mohou děti zažít spoustu situací, kdy buď nebudou rychle vědět, jak zareagovat nebo zazmatkují a neštěstí může být na světě raz dva. Aby se děti více orientovaly v silničním provozu, k tomu jim mohou napomoci dopravní hřiště. Jejich podporu prosazuje i kraj Vysočina. Ten dříve přispíval na podporu těchto hřišť formou grantů, letos by měl dotaci dostat každý, kdo splní dané podmínky. Kraj tak přispěje na stavbu dvou nových hřišť a v šesti obcích nebo městech pomůže u stávajících hřišť zlepšit jejich vybavení.

Nové areály by měly vzniknout ve Světlé nad Sázavou a ve Strážku, kraj zaplatí třetinu potřebných investic. Výhledově by takové hřiště mělo být v obvodu každé obce s rozšířenou působností.

Předškolní a školní mládež patří v silničním provozu k nejrizikovějším skupinám. Každý den můžete vidět děti ve městech, jak se v silničním provozu chovají. Většinou jdou ve skupinkách, baví se a moc nesledují okolí. Nějaký přechod je přece nemůže rozházet, vždyť podle zákona je "jen jejich" a auta ať se s tím nějak vypořádají! Každý by si měl ale uvědomit, že jsou chvíle, kdy takto vstupovat do vozovky je velice nebezpečné a přece jen by bylo lepší rozhlédnout se kolem, než se do vozovky vstoupí. Určitě se takhle nechovají všichni, ale je jich většina. Bohužel se nejedná jen o mládež, vzor si berou přece z nás, dospělých. Navíc hlavním problémem nejsou jen přechody pro chodce.

Na hřišti si děti nacvičí i chování na vozovce, pěšky nebo na kole. Cyklistika je dnes moderním sportem a bude jen ku prospěchu, když děti budou na jízdu na vozovce teoreticky připraveni.

Snad takto vynaložené peníze nepřijdou vniveč, areály budou využívány jak pro výuku, tak pro volnou chvíli. Určitě je prospěšné, když se každé dítě seznámí s přechodem, semaforem nebo křižovatkou takovýmto neformálním způsobem a pohyb v silničním provozu mu pak nebude vůbec cizí.