Zamyšlení nad smyslem známkování

Zamyšlení nad smyslem známkování

Už dlouhá léta si odborníci kladou otázky, zda má známkování žáků ve škole smysl nebo ne. Nejsem v tomto oboru žádný odborník, proto nad tím moc nepřemýšlím. Ale vzpomněl jsem si na tyto debaty ve chvíli, kdy přemýšlím nad známkováním článků na tomto webu.

 

 

 

Každý vydaný článek je možné oznámkovat stupnicí jako ve škole. Čtenáři si pak mohou vždycky prohlédnout, jak asi konkrétní článek zaujal ostatní návštěvníky stránek a autor by mohl mít zpětnou vazbu na svůj výtvor.

Jenže to by nesměly být články známkovány nějakým čtenářem (čtenáři) tak, jak jsou nyní. V podstatě vůbec nejde o obsah, ale o jméno autora v záhlaví. Těch není mnoho a po prohlédnutí pár článků je zřejmé, kdo jaké dostal známky a po pár měsících sledování už dopředu odhadnete, jak bude další výtvor odměněn.

Já osobně bych si zde vůbec neměl na uvedený problém stěžovat. Mé jméno se objeví na pár článcích měsíčně a něčí zásluhou téměř vždy dostanu nejhůře "za dvě". To ostatní jsou na tom hůř. Čtverky a pětky padají jak v Obecné škole.

No a protože tím pádem není hodnocení vůbec objektivní, navrhuji programátorům webu, aby byla zjištěna a zvěřejněna adresa majitele počítače, který se tímto známkováním neustále zabývá. Rád bych totiž majiteli (nebo majitelce? :-) ) vysvětlil, že se nejedná o ruský systém hodnocení a poděkoval za kompliment.