První sníh přinesl i první komplikace

První sníh přinesl i první komplikace

Páteční sníh zkomplikoval život všem řidičům. Okolo desáté hodiny večerní se letní pneumatiky nevyplatily pěti řidičům, kteří se svými plechovými miláčky leželi více či méně pochroumaní v příkopech mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě.

Silničáři sice v té době již zmíněnou komunikaci solili, ale sníh se nestačil tak rychle rozpouštět. Ten, kdo nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu vozovky, byl po zásluze odměněn. Okolo půlnoci už silničáři sypali i komunikace druhé a třetí třídy, takže ráno byly sjízdné všechny silnice.

 

 
 

 

V sobotu byly od rána doslova zasypány prací všechny pneuservisy. Kde kdo chtěl vyměnit letní pneumatiky za zimní a to co nejrychleji.

 

V obležení byl i Pneu Komínek s.r.o. v Novém Městě na Moravě, firma, která je zde od roku 2001. Zákazníci  většinou trpělivě čekali, až na ně dojde řada. Ačkoliv pracovní doba pneuservisu byla jen do jedenácté hodiny, klienti jsou přednější a musí se jim vyhovět. S prací přesčas se v těchto dnech rozhodně počítá, což potvrdil i jednatel firmy, Ing. Josef Komínek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přišel první sníh, jak to u vás vypadá?

Vypadá to úplně stejně jako vždy, když poprvé sněží. Všichni chtějí přezouvat. Od rána do desíti tu bylo přibližně asi třicet zákazníků a venku je stále mnoho dalších.

 
 

 

Říká se, že kovářova kobyla chodí bosa, jak je to u vás, máte už zimní pneumatiky?

Já auto nemám, ale moje paní ano a ta už ho má přezuté. Od včerejška.

 

Začíná období přezouvání vždy s prvním sněhem nebo je více zákazníků, kteří chodí zavčas?

Většina je zodpovědná a chodí zavčas. Když to nechají na poslední chvíli, tak podstupují to riziko, že buď musí čekat, nebo se objednají na jiný den. Ale když si zákazník počká, tak se určitě dočká. Snažíme se vyhovět všem. Vždycky s prvním sněhem tady zůstáváme dlouho přesčas, dokud tu jsou zákazníci, tak se prostě dělá.

 
 

 

 

 

Kolik aut za den stihnete?

V největší špičce tak čtyřicet, kteří jsou objednaní a ty, co dojedou bez objednání, se snažíme taky někam vecpat. Takže za den tak padesát až padesát pět aut v každé dílně, to znamená asi sto deset motoristů v jeden pracovní den.

 
 

 

Kolik máte zaměstnanců?

Máme tu tři stálé zaměstnance plus dva v Bystřici nad Pernštejnem, kde máme pobočku. V době špičky zaměstnáváme i čtyři brigádníky.

 
 

 

A pracovní doba?

Každý den od sedmi do šestnácti hodin a v sobotu od osmi do jedenácti. Kromě přezouvání děláme vše, co se týká podvozkových částí. To znamená tlumiče, pérování, brzdy, výměna oleje, kontrola a výměna výfuků, geometrie přední nápravy a další služby.

 

První sníh většinou dlouho nevydrží, ale v pneuservisech budou mít teď pořád spoustu práce. Řidiči si stále častěji uvědomují rizika spojené s jízdou na sněhu na letních pneumatikách a většina z nich ví, že investice vložená do přezutí auta není investicí ztracenou. Mnohdy si tak ušetří spoustu peněz, neboť letní pneumatiky a sníh je velice vhodná kombinace pro dopravní nehody.