Pavilon V patří regionům

Ve čtvrtek odstartovaly na brněnském výstavišti veletrhy cestovního ruchu GO a Region Tour, na kterých se letos prezentuje tisíc čtyři sta padesát pět vystavujících firem ze třiceti dvou zemí.  

V pavilonu „V“, kde se mimo jiné nachází i stánek kraje Vysočiny, najdou návštěvníci komplexní nabídku týkající se turistického ruchu, ať už jde o rekreační nebo lázeňské pobyty, dovolené, sportovní aktivity nebo cokoliv jiného.

 
 

 
 

 

 
 

 

Stánek našeho kraje v této neobyčejně pestré směsici obstál se ctí. Nutno ovšem podotknout, že by možná neškodilo trochu více nevázanosti a fantazie. Některé regiony vsadily na originalitu nebo zainventovaly do atraktivního doprovodného programu a tato investice se jim vrátila v podobě většího zájmu o jejich stánek, tudíž i o prezentovaný region.  Tím ovšem není řečeno, že Vysočina v oblasti turistického ruchu nemá co nabídnout. Právě naopak. Je tu obrovský potenciál, bohužel mnohdy velice málo zužitkovaný.

 
 

 
 

 
 

 

Nicméně o dovolenou strávenou na Vysočině zájem byl a je. Propagační materiály přivezené na veletrh mizely z pultů jako mávnutím kouzelného proutku, takže můžeme očekávat, že zájem o rekreační pobyt v našem regionu rozhodně potrvá i nadále.

 
 

 
 

 
 

 

V minulých letech byl na veletrhu cestovního ruchu prováděn mezi návštěvníky průzkum, který přinesl několik zajímavých výsledků. Nejvíce zahraničních návštěvníků v regionech pochází z Německa, nejatraktivnějším místem je Praha, 20 procent zahraničních návštěvníků k nám přijíždí za společenským životem a za zábavou. Informace o regionech získávají návštěvníci nejčastěji prostřednictvím informačních materiálů a na internetových stránkách, další zdroje informací jim poskytují příbuzní a známí a nezanedbatelnou zásluhu na propagaci regionu mají také informační centra. A s čím jsou návštěvníci regionů nespokojeni? Vadí jim především nedostatečné společenské vyžití, nedostatek parkovacích míst a kvalita našich komunikací.  

 

Region Vysočina